به گزارش روابط عمومی اتاق یاسوج، هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران با حضور دستگاه‌های دولتی، تشکل‌های بخش خصوصی و شرکت‌کنندگانی از کشورهای خارجی هدف بازار گردشگری، از تاریخ ۲۳ الی ۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۲ در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.

کمیسیون گردشگری اتاق یاسوج نیز با دو هدف معرفی فرصت های سرمایه گذاری در حوزه گردشگری و معرفی مجموعه های گردشگری بخش خصوصی استان کهگیلویه و بویراحمد همراه با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این نمایشگاه حضور داشت.

نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته ۲۳ بهمن ماه طی برگزاری مراسمی با سخنرانی آیت‌الله رییسی رئیس محترم جمهور و با حضور دبیرکل گردشگری سازمان ملل متحد، سفرای کشورهای خارجی و جمعی از فعالان بین‌المللی حوزه گردشگری در سالن اجلاس سران رسما آغاز به کار کرد.

کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی یاسوج امسال نیز همچون سال گذشته در این نمایشگاه مشارکت داشت، غرفه استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور فعالان بخش خصوصی حوزه گردشگری و صنایع‌دستی، کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی یاسوج، انجمن راهنمایان گردشگری استان، شهرداری یاسوج و به میزبانی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان در مساحتی به ابعاد ۲۰۰ متر مربع در این نمایشگاه دایره شد.

در این رویداد مهم بین‌المللی ظرفیت‌های گردشگری، فرصت های سرمایه گذاری، صنایع دستی و فرهنگ و آداب و رسوم مردم استان کهگیلویه و بویراحمد به خوبی معرفی شد که با استقبال علاقه مندان و بازدیدکنندگان این نمایشگاه نیز مواجهه شد.

امضا‌ء تفاهم‌نامه همکاری چندجانبه با حضور رئیس اتاق یاسوج

در حاشیه برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، تفاهم‌نامه همکاری مشترکی نیز میان اتاق بازرگانی یاسوج، انستیتو ز، اداره کل میراث فرهنگی و شهرداری یاسوج به امضاء رسید.

این تفاهم‌نامه در حضور عبدالله قبادی رئیس اتاق یاسوج، فرشید عزیزی رئیس کمیسیون گردشگری اتاق یاسوج، مجتبی جعفری مدیر گردشگری ز، طالب پور مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، کرمی معاون گردشگری اداره کل استان و نماینده شهرداری یاسوج منعقد شد و در قالب آن قرار است به منظور توسعه و رونق صنعت گردشگری و صنایع‌دستی استان کهگیلویه و بویراحمد اقداماتی صورت گیرد.

توسعه زیرساخت های فرهنگی گردشگری، بررسی امکان احیا و به روزرسانی خوراک ها و پوشش های محلی و بومی و ثبت ملی آن ها، آموزش در ابعاد مختلف گردشگری و کسب و کارهای وابسته، بومی کردن مبلمان شهری و شرکت در جشنواره ملی خوان پارسی از مهمترین مفاد این تفاهم نامه همکاری است.

کمیسیون گردشگری اتاق یاسوج در جریان برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، با تهیه و چاپ کتاب ها و بروشورهای مختلف معرفی فرصت های سرمایه گذاری استان به دو زبان فارسی و انگلیسی، تهیه و چاپ بروشورهای مختلف معرفی جاذبه های گردشگری استان به زبان های فارسی و انگلیسی و همچنین معرفی اقامتگاه های بوم گردی و مراکز اقامتی بخش خصوصی استان در قالب بروشور و CD ، به معرفی و پرزنت بخش گردشگری کهگیلویه و بویراحمد برای علاقه مندان ایرانی و خارجی پرداخت.

همچنین در حاشیه این نمایشگاه کمیسیون گردشگری اتاق یاسوج نشست های متعددی با سرمایه گذاران داخلی و خارجی، انجمن های صنفی تورگردانی کشور، انجمن راهنمایان گردشگری، انجمن هتل داران، انجمن آژانس های مسافرتی و … با هدف جذب سرمایه های داخلی و خارجی و جذب تورهای گردشگری به استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار کرد.