نظام ملی کالا و خدمات شناسه کالا ( ایران کد )         

 ایران کد چیست ؟

 

ایران‌‌کد یا نظام ملی طبقه‌بندی و خدمات شناسه کالا، نظامی است که با تدوین اطلاعات کالاها و خدمات امکان شناساییموجودیت‌های زنجیره تأمین را فراهم می‌کند و جریان اطلاعات در زنجیره را تسهیل می‌نماید. این نظام در پی ایجاد زبان مشترک میان عرضه‌کنندگان کالا و خدمات، مشتریان و به طور کلی عوامل درگیر در حوزه کالا و خدمات در سطح ملی است. ایران‌کد با تولیدات، ابزارها و تسهیلاتی که در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد بستری برای تسهیل مدیریت کالا و خدمات فراهم می‌کند. ایران‌کد چارچوب‌هایی برای بیان کالاها در سطح لازم از جزئیات ارائه می‌دهد.

 
  
ایران کد زبان مشترک ملی در زنجیره تأمین کالا و خدمات
  
                   
         
 طبق مصوبه  دولت ، سیاستهای وزارت  بازرگانی و مقررات  مرکز  ملی شماره گذاری کالا  و خدمات ایران، کد ملی کالا برای کلیه کالاهای تولیدی، توزیعی، صادراتی و وارداتی پیاده سازی شده است و در آینده ای نزدیک از ورود کالاهای فاقد کد ملی به چرخه های گوناگون فعالیت از قبیل خرید،فروش، صادرات، واردات و… جلوگیری بعمل خواهد آمد.
 
  • شناسنامه دار شدن کالاها و خدمات مربوطه ( ملی و بین المللی )
  • اطلاع رسانی کامل ، با برد وسیع در وب
  • ایجاد کلید و زبان مشترک ارتباطی با خریداران
  • افزایش امکان فروش به موسسات داخل و خارج کشور
  • تحت کنترل درآوردن اطلاعات محصولات و کاتالوگ آنها
  • موفقیت در منبع یابی رقابتی و ایجاد امکان فروش مناسبتر        

نمایندگی ایران کد (اتاق بازرگانی ،صنایع ،معادن و کشاورزی یاسوج) به مدیر عاملی آقای جبار کیانی پور رئیس اتاق در سال ۱۳۸۸فعالیت خود را شروع کرده و در زمینه ارائه خدمات به کارگاههای تولیدی و خدماتی استان فعالیت می نماید.

مراجعین محترم می توانند با حضور در واحد ایران کد اتاق بازرگانی و کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ثبت نام و گرفتن خدمات این واحد نصب به انجام درخواست های خود اقدام نمایند.