اتاق بازرگانی یاسوج در راستای اهداف آموزشی و پژوهشی خود، سمینار یک روزه ای را تحت عنوان«بازاریابی و تکنیک های نوین فروش» برگزار کرد.

به نقل از واحد آموزش اتاق بازرگانی یاسوج، در این سمینار که با همکاری موسسه آموزشی و پژوهشی اتاق بازرگانی ایران و در تاریخ ۱۵ آبان ماه با حضور فعالین اقتصادی، مشاورین تجاری، تولیدکنندگان، تجار، دانشجویان و دیگر علاقمندان به مباحث بازاریابی و فروش در یاسوج برگزار شد جبار کیانی پور گفت:

اتاق بازرگانی یاسوج به عنوان یک تشکیلات مردم نهاد و غیر دولتیِ فعال در عرصه اقتصادی و به عنوان نماینده بخش خصوصی، در جهت رسالت و وظایف خود که از جمله آنها می توان به سعی درجهت توسعه فرهنگ مشارکت و ایجاد هماهنگی فعالین اقتصادی با یکدیگر و افزایش جایگاه اجتماعی این فعالین و ارتقاء سطح توانایی و معلوماتی مدیران اقتصادی اشاره کرد، اقدام به برگزاری سمینار آموزشی “بازاریابی و تکنیک های نوین فروش” کرده است و انشالله برگزاری این گونه سمینارها و کارگاه های آموزشی به صورت مرتب در دستور کار این اتاق خواهد بود.

رئیس اتاق بازرگانی بیان داشت: امروزه با توجه به رقابت شدید در عرصه اقتصاد جهانی، لازمه تولید موفق و دسترسی به بازارهای خوب، وجود یک برنامه بازاریابی هدفمند و هوشمند در پروسه تولید، توزیع و فروش است.

ایشان ادامه داد:  ضرورت برگزاری سمیناری در ارتباط با بازاریابی و علم فروش برای مجموعه اتاق بازرگانی یاسوج از آنجا بود که همانطور خوب می دانیم، در اکثر کارخانجات و واحدهای تولیدی بزرگ و کوچک چالش کنونی شرکتها، کمبود مشتریان است نه تولید کالا و متاسفانه آنچه که اکنون شاهدش هستیم مفقود بودن حلقه بازاریابی و علم حرفه ای فروش در تجارت کشور و بالاخص استان کهگیلویه و بویر احمد هستیم.

کیانی پور با اشاره به اینکه اقتدار ملی بدون صادرات امکان پذیر نیست افزود: بازاریابی در بازار کسب و کار و اقتصاد مشابه موتور محرک است که می تواند چرخ دنده های اقتصادی را به حرکت درآورده و باعث روان شدن فرایند خرید و فروش و تولید محصولات شود و اگر بازاریابی به روش صحیحی اجرا شود، قبل از اینکه شرکت محصولی را تولید و وارد بازار نماید، فعالیت بازاریابی شروع می شود و مدتها پس از فروش ادامه می یابد و این مهم برای فعالیت و رشد پایدار یک شرکت و فعال اقتصادی حیاتی است.

از جمله مباحث مطرح شده در سمینار “بازاریابی و تکنیک های نوین فروش” که توسط استاد معرفی شده موسسه آموزشی، پژوهشی اتاق ایران اداره شد، می توان به بازاریابی و ضرورت آن، اهداف و مفاهیم اصلی بازاریابی، فلسفه های مدیریت بازاریابی، ابعاد گوناگون بازاریابی، وظایف مدیریت بازاریابی، تکنیک های نوین فروش، ویژگی های فروشنده ای حرفه ای، فرآیند فروش و توصیه هایی برای فروشندگی اشاره کرد.