معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: حضور و فعالیت رسانه ای ۴۰خبرنگار ملی و ۲۵خبرنگار محلی برای مدت سه روز فرصت ذی قیمتی برای شناسایی و معرفی سریع و صریح توانمندیهای استان بخصوص بخش گردشگری در سطح ملی است .
سید محمود موسوی در نشستی با مدیر و کارکنان گردشگری استان که به همین منظور برگزار شده بود، افزود: این گروه خبری به عنوان سفیران اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در سطح ملی و فرا ملی می توانند به خوبی جایگاه و پتانسهای نهفته این استان را در بخشهای مختلف که هنور بکر و دست نخورده مانده است را مطرح کنند.
وی اظهار داشت: این استان با برخوردار از ۹ درصد آب، ۲۰ درصد نفت و گاز، هشت درصد جنگل و ۱۳درصد منابع معدنی کشور، اما با یک درصد وسعت و یک درصد جمعیت از شرایط خوب جعرافیایی ، آب و هوایی و منطقه ای برخوردار است و باید تمام استعدادها و ظرفیتهای آن برای جذب سرمایه گذار معرفی شود.
وی تصریح کرد: این استان دارای ۴۵۲ اثر تاریخی و فرهنگی ثبت شده ملی و ۸۹۲ اثر شناسایی شده دیگر و پارک ملی دنا به طول ۱۰۰کیلومتر و عرصه ۵۰ تا ۶۰ کیلومتری حداقل بین چهار تا پنج ملیارد مترمکعب روان آب سطحی دارد و دارای ۴۴ قله با ارتفاع سه هزار و ۸۰۰ متر تا چهار هزار و ۴۰۰ مترمی باشد و باید برای جذب گردشگر و سرمایه گذاران، این بخش شناخته شود.
موسوی با بیان اینکه، خبرنگاران صاحبان فکر و اطلاع رسانی می توانند حاملان و سفیران پیامها و نکته های ظریفی در خصوص استعدادها و ظرفیتها و همچنین فرهنگ، آداب و رسوم محلی و بومی استان باشند و این انتظار هم از این عزیزان هست، افزود: مدیران استانی به کمک صاحبان رسانه باید این استان را که ثروتی بزرگ و گنجینه ای دست نخورده و دارای توانمندیها، ظرفیتها ،پتانسیلهای در حوزه ها و بخشهای مختلف به ویژه جاذبه های طبیعی و گردشگری است به طور مطلوبی معرفی کنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هم گفت: همه دستگاه های اجرایی و خدماتی درقبال این کار مهم مسوول هستند و باید نهایت همکاری را در حوزه های مختلف با متولی این برنامه یعنی سازمان گردشگری استان برای استقبال از این گروه خبری و رسانه ای داشته باشند .
دکتر علی حیدری افزود: لازم است سازمان گردشگری استان و دیگر دستگاهها به گونه ای برنامه ریزی کنند که هم استقبال خوبی از خبرنگاران به عمل آید و هم درخروجی کار یعنی معرفی استان بیشترین بازخورد را داشته باشد.
وی اظهارداشت: مدیران دستگاههای اجرایی هم با آمادگی کامل و داشتن برنامه و آمار مدغن و دقیق مسایل را به صورت واقعی و منطقی با خبرنگاران مطرح کنند و اطلاعات را به صورت مفید و دقیق در اختیار آنها قرار دهند.
رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز در این نشست گفت: بازید ۴۰ خبرنگار ملی و ۲۵خبرنگار استانی از جاذبه های طبیعی و گردشگری این استان از امروز چهار شنبه یکم اردیبهشت آغاز شده و به مدت سه روز ادامه دارد.
یداله مرادی افزود:این گروه رسانه ای با بازدید از مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد، پتانسیل های استان را در زمینه های مختلف از جمله توریسم انعکاس خواهند داد.
وی اظهار داشت: این رسانه ها به منظور شناخت بیشتر استان و معرفی آن در سطح کشور و خارج از کشور به استان آمده اند و بیشتر مسئله توانمندیهای و ظرفیتهای صنعت گردشگری استان مطرح می باشد.
به گفته مرادی، بازدید خبرنگاران رسانه های معتبر مکتوب و تصویری کشور از استان با این هدف است که معرفی استان با بهترین روش و کمترین هزینه باشد و نقاط ضعف و قوت ها را در هر زمینه ای به بهترین وجه برای مخاطبان خود انعکاس دهند.
وی با بیان اینکه، منافع مادی و معنوی توسعه گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد عمومی است، تاکید کرد: انتظار است همه مسوولین و آحاد مردم در هر چه بهتر و زیبا تر معرفی استان نقش خود را ایفا کنند.