در دنیای مدرن امروز که تمامی فعالیت ها برپایه ارتباطات و تکنولوژی می چرخند، نقش رسانه و روابط عمومی به عنوان بخشی جداییناپذیر از حیات انسان امروز، بر بسیاری از مناسبات اجتماعی، از جمله مدیریت و راهبری افکار عمومی تأثیری غیرقابل انکار گذاشته است.
روابط عمومی به عنوان مشاور و بازوی مدیریت در هر سازمان، با تخصصی آمیخته از هنر، دانش، تجربه، علم رسانه و البته عشق و علاقه، جایگاه مهمی در سازمان ها دارد تا جایی که نهادهایی که در بین جامعه و افکار عمومی موفق ظاهر شده اند، بیشک در بهرهمندی از همه ظرفیتهای حوزه روابط عمومی موفق عمل کردهاند، چرا که روابط عمومی، نه یک سامانه تشریفاتی و خبری بلکه مجموعه ای تخصصی در کمک به تصمیم گیری های مدیریتی و استراتژیک است که در ارتقا و پیشرفت هر سازمانی نقشی غیرقابل انکار دارد.
نامگذاری ۲۷ اردیبهشت به نام روابط عمومی، فرصت خوبی است تا زحمات شبانهروزی خانواده بزرگ حوزه روابط عمومی و ارتباطات را ارج نهیم. اینجانب «روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی» را به مدیران، کارشناسان و فعالان سختکوش این عرصه در تمامی سازمان ها، بهویژه همکاران پرتلاش و خستگیناپذیر حوزه روابط عمومی پارلمان بخش خصوصی استان که با ایفای نقش خود در راستای معرفی توانمندیهای بخش خصوصی، راه را برای فعالان اقتصادی هموارتر کردهاند و بهمثابه آیینهای شفاف، قدرت بخش خصوصی استان کهگیلویه و بویراحمد را در افکار عمومی استان و کشور منعکس میکنند؛ تبریک و تهنیت عرض میکنم و امیدوارم این روز نقطه عطفی در توسعه و تحول روابط عمومیها و شناساندن اهداف کلان توسعه اقتصادی و اجتماعی استان زرخیر کهگیلویه و بویراحمد باشد.
عبدالله قبادی
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج